Viden & aktuelt i kategorien:

Få styr på ændringerne i udbudsloven

, /
Den 1. juli 2022 træder ændringerne af udbudsloven fra 2016 i kraft. Dette online kursus giver dig overblik over ændringerne, hvad de har af konsekvenser for dig som bygherre, og hvor du nu bør være særligt opmærksom.

Morgenmøde: Et hurtigt indblik i fremtidens boliger

/
Vi stiller i dag mange krav til vores boliger. Vi har idéer om både at bo mindre, større og flere generationer sammen. Men hvordan ser økonomien i boligmarkedet ud i dag? Og hvilke boligmønstre skal vi overveje at medtænke i fremtidige boligbyggerier? På dette morgenmøde får du et kort indblik i nutidens boligmarked og trends, ligesom du kan høre om erfaringer fra konkrete byggerier.

YBB19 - Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning

, /
Bliv fortrolig med Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning, YBB19, og hør hvordan du kan bruge den til at sætte rammen for et godt samarbejde. Kurset giver dig et godt overblik over ydelsesbeskrivelsen og gode råd til, hvordan du konkret anvender YBB19 i dine aftaleforhold.

Sådan bruger du tildelingskriterier og evalueringsmodeller i dit udbud

, /
Få indsigt i de forskellige muligheder, du har for at arbejde med tildelingskriterier og evalueringsmodeller i udbud. Kurset giver dig overblik over de lovgivningsmæssige rammer, og vi drøfter, hvor klager og afgørelser peger hen.

Ledningsarbejder og gæsteprincippet

, , /
Udgifter til ledningsarbejder kan være en ubehagelig overraskelse i et byggeprojekt, især hvis der ikke er taget højde for det i anlægsbudgettet. På dette online kursus får du overblik over de grundlæggende regler inden for ledningsret og gæsteprincippet samt indblik i dine muligheder for at forebygge ubehagelige overraskelser, når du skal købe arealer og rettigheder til dine projekter.

Introduktion til AB18

, /
På dette korte online kursus får du en introduktion til AB18-aftalesystemet med nedslag i de væsentligste elementer, du særligt skal kende til som bygherre.

Forenklet AB18 og ABR18

, /
Her får du en introduktion til de forenklede former i forhold til grunddokumenterne i AB18 og ABR18. Hvad indeholder de, hvor er bestemmelserne fastholdt og hvor er de udeladt?