Viden & aktuelt i kategorien:
Studietur

Bæredygtighed klima københavn

Bygherreforeningen bidrager til ny klimahandlingsplan

/
Bygherreforeningen skal sammen med bl.a. Dansk Byggeri og Dansk Industri frem mod februar 2020 komme med bud på, hvordan bygge- og anlægsbranchen skal bidrage til at vi bliver klimaneutrale i 2050 i regeringens klimapartnerskab for byggeri og anlæg

Bygherrer skal drive den bæredygtige udvikling

/
Bygherreforeningen lancerer fredag d. 10 januar et manifest med udgangspunkt i FNs verdensmål, der skal hjælpe bygherrer med en bæredygtig omstilling af deres arbejde.

Besøg på Nyt Hospital Herlev

, , /
Kom med på besøg på Nyt Hospital Herlev. Den nye del af hospitalet består af et nyt akutcenter, et mor- og barncenter, et center til fordybelse og tro og en ny regional sterilcentral. Vi skal besøge de nye dele af hospitalet og høre om den lange proces frem mod aflevering.

Det nye Frihedsmuseum efter lukketid

/
Vi besøger det nye Frihedsmuseum, som ligger delvist under jorden i Churchill Parken på Østerbro. Museet åbner for publikum i maj 2020. Vi besøger museet efter lukketid. Vi får en rundvisning og hører bygherrehistorien bag den spændende museumsbygning.

TRUST – Strategisk samarbejde bag facaden

/
På denne studietur besøger vi projektkontoret hos TRUST – det strategiske samarbejde i Københavns Kommune – og hører om, hvordan samarbejdet er forløbet, og hvordan de forskellige parter har oplevet det. Vi ser projektkontoret og får erfaringer fra nogle af de mest spændende projekt- og samarbejdshistorier.

Besøg i Delehusene – Venligbolig Plus Bebyggelse

/
Vi besøger Delehusene på Roskildevej på Frederiksberg, som er en del af Venligbolig Plus konceptet. Delehusene rummer 41 boliger til studerende og flygtninge. Boligerne er en del af Venligbolig Plus konceptet, som vandt en Building Award i 2019. Vi får en rundtur i de nyopførte boliger og hører historien bag.