Viden & aktuelt i kategorien:
Temamøder

Krav til digitalisering i udbudsprocessen

/
Bygherreforeningen udarbejder på foranledning af Trafik,- Bygge- og Boligstyrelsen Digitaliseringsguiden: gode råd og tjeklister til at stille digitale krav i udbud digital, der i løbet af efteråret kan tilgås på Bygherreforeningens hjemmeside. Kom med i maskinrummet og få mulighed for at diskutere hvordan du stiller de rigtige krav til digitalisering i byggeprojekter, i alt fra mindre og ukomplicerede opgaver til de helt store projekter med mange snitflader.

Krav til digitalisering i udbudsprocessen

Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning 2019 i høring

/
Foreningen af Rådgivende Ingeniører, Danske Arkitektvirksomheder og Bygherreforeningen har i samarbejde udarbejdet en ny ydelsesbeskrivelse for bygherrerådgivning (YBHR 19) som netop nu er i høring sammen med en kort vejledning. Få præsenteret tankerne bag og hør om de vigtigste principper.

Kick-off event: Byg med unge på store byggerier

, , /
Der igangsættes rekordmange store bygge- og anlægsprojekter i Danmark. Men manglen på veluddannet faglærte som f.eks. murere, struktøre og VVS’ere truer med at sætte udviklingen i stå. Ifølge Danske Regioners prognose vil der i 2025 mangle ca. 70.000 faglærte. Mange af dem vil mangle i byggeriet.