Prisoversigt - Bygherreforeningen

Medlemskab og priser

Kontingentet fastsættes efter antallet af medarbejdere beskæftiget med bygherrevirksomhed, hvor medarbejdernes arbejde kan ligge inden for områderne nybygning, anlæg, renovering eller vedligeholdelse.

Det betyder, at vi tilbyder et skræddersyet medlemskab, hvor der kun betales kontingent for de medarbejdere, som arbejder inden for ovennævnte områder.

Kontingentet udregnes således:

• Virksomheder med 1 medarbejder i en bygherrefunktion betaler 6350 kr.
  • Virksomheder med 2-5 medarbejdere i en bygherrefunktion betaler et grundbeløb på 6350 kr. plus 5200 kr. yderligere pr. medarbejder.
  • Virksomheder med 6-50 medarbejdere i en bygherrefunktion betaler et grundbeløb på 32.350 kr. for de første 6 medarbejdere plus 1017 kr. yderligere pr. ekstra medarbejder.
  • Virksomheder med over 50 medarbejdere i en bygherrefunktion betaler et fast beløb på 77.078 kr.
  • Kontingentet tillægges altid moms. Virksomheder, som ikke kan få momsen refunderet, kan få nedsat kontingentet med 20 procent.

Download oversigt over kontingentstrukturen som pdf.

Priseksempel 1:
Hvis du har en virksomhed med tre personer, hvor alle beskæftiger sig med en bygherrefunktion, koster et års medlemskab for alle ansatte i alt 16.750 kr. ex. moms.

Priseksempel 2:
Hvis du har en virksomhed med 40 personer, hvor alle beskæftiger sig med en bygherrefunktion, koster et års medlemskab for alle ansatte i alt 66.913 kr. ex. moms.

Har du i stedet en virksomhed med 40 personer, hvoraf kun tre medarbejdere beskæftiger sig med en bygherrefunktion, vil prisen som i Priseksempel 1 være 16.860 kr. ex. moms.

Kontingentåret følger kalenderåret:

• Ved indmeldelse efter 1. april betales ¾ kontingent
  • Ved indmeldelse efter 1. juli betales ½ kontingent
  • Ved indmeldelse efter 1. oktober betales ¼ kontingent

Hvem kan blive medlem?

Bygherreforeningen optager professionelle bygherrevirksomheder som medlemmer, fx:

• Statslige bygherrer
  • Kommunale bygherrer
  • Regionale bygherrer
  • Almene boligselskaber
  • Byfornyelsesselskaber
  • Forretningsførerselskaber
  • Private bygherrer og bygningsforvaltere
  • Bygherrerådgivere
  • Ejendomsbesiddere med aktiv bygningsforvaltning
  • Øvrige bygherrevirksomheder, som udøver aktiv, permanent og professionel bygherrevirksomhed

Det er en forudsætning, at ansøgeren udøver aktiv, permanent og professionel bygherrevirksomhed. Den virksomhed, som udøves af optagelsesberettigede bygherrer, kan omfatte nybygnings-, anlægs-, renoverings- samt vedligeholdelsesaktiviteter.