• Netværk for seniorboliger og seniorbofællesskaber

De seneste år er efterspørgslen af både gode seniorboliger og særligt bofællesskaber vokset markant. I dette netværk fokuserer vi på byggeri, drift og indretning af seniorboliger og bofællesskaber, og på hvordan de fysiske rammer kan medvirke til højere livskvalitet og stærke fællesskaber.

Formål

I dette netværk sætter vi fokus på seniorbofællesskaber og på, hvordan området vil udvikle sig i de kommende år. Her kan du blive inspireret og indhente ny faglig viden om udvikling, byggeri og drift af seniorboliger og seniorbofællesskaber.

Vi drøfter både udfordringer og muligheder for at udvikle både gode eftertragtede boliger og stærke fællesskaber, som ikke altid kommer af sig selv, men ofte skal hjælpes i gang.

Målgruppe

Netværket er for bygherrer, udviklere, rådgivere og arkitekter og andre, som ønsker at blive klogere på og erfaringsudveksle om gode seniorboliger og bofællesskaber.

Som medlem af netværket får du faglige oplæg fra førende eksperter på området, mulighed for at komme på interessante studieture og mulighed for at opbygge et fagligt netværk og have faglige diskussioner om, hvordan vi bedst løser opgaven med seniorboliger og seniorbofællesskaber. Netværket består af almene bygherrer og bygherrerådgivere.

Temaer

Emner for tidligere møder har bl.a. været:

• Strategi og udvikling af byområder – bl.a. med fokus på Nærheden i Hedehusene
  • Rammer for godt fællesskab

Netværket mødes to gange årligt, og der er fuld forplejning på hvert møde.

Pris for deltagelse

Prisen for et års deltagelse er 3.000 kr. ex. moms for medlemmer af Bygherreforeningen og 3.400 kr. ex moms for ikke-medlemmer af Bygherreforeningen.

Har du spørgsmål til deltagelsen i netværket, kan du sende en mail til info@bygherreforeningen.dk

kompetencechef
Christine Skovgaard Madsen

csm@bygherreforeningen.dk