• Netværk om sundhedsbyggeri

Hvordan bygger og driver vi bedst sundhedsbyggeri nu og i fremtiden? Og hvordan kan vi skabe videndeling på tværs af forskellige typer sundhedsbyggeri i Danmark? Det diskuterer vi i dette netværk, hvor bygherrer, bygherrerådgivere, arkitekter m.fl. erfaringsudveksler om gode sundhedsbyggerier.

Formål

Dette netværk har fokus på sundhedsbyggeri både i form af sundhedshuse- og hospitalsbyggeri. Netværket tager fat i de særlige aspekter, som handler om at bygge og drive sundhedsbyggeri. Både i forhold til organisering og samarbejde mellem kommuner og regioner, helende arkitektur, udfordringer med teknik, drift mv. Derudover vil netværket også fokusere på, hvordan vi kan skabe videndeling på tværs af forskellige typer sundhedsbyggeri i Danmark og hente international inspiration.

Som medlem af netværket får du faglige oplæg fra eksperter på området og mulighed for at komme på interessante studiebesøg, hvor du ser eksempler på innovative sundhedsbyggerier landet over. Og netværket giver dig mulighed for at drøfte din viden og dine projekter med andre bygherrer og rådgivere.

Målgruppe

Netværket er for dig, som bygger, renoverer, udvikler eller drifter sundhedsbyggeri, og som gerne vil opbygge et netværk og erfaringsudvikle med ligesindede. Netværket er åbent for bygherrer bygherrerådgivere, arkitekter og andre, som ønsker at blive klogere på og erfaringsudveksle om gode sundhedsbyggerier, og hvordan vi skal bygge sundhedsbyggerier nu og i fremtiden.

Temaer

Emner for møderne kan bl.a. være:

• Særlige patientgrupper og patienters vej gennem systemet
  • Helende arkitektur
  • Universelt design og løsninger i sundhedsbyggeri
  • Drift og logistik
  • Fremtidens sundhedsvæsen
  • Organisering af sundhedsklynger
  • De fysiske rammers værdi for brugerne
  • Effekt og evaluering af sundhedsbyggeri
  • Wayfinding
  • Indeklima og tekniske løsninger
  • Udearealer og ankomstforhold

Tid og sted

Netværket mødes to gange årligt, og der er fuld forplejning på hvert møde.  Netværket mødes første gang i foråret 2022.

Pris for deltagelse

Prisen for et års deltagelse er 3.000 kr. ex. moms for medlemmer af Bygherreforeningen og 3.400 kr. ex moms for ikke-medlemmer af Bygherreforeningen.

Har du spørgsmål til deltagelsen i netværket, kan du sende en mail til info@bygherreforeningen.dk

kompetencechef
Christine Skovgaard Madsen

csm@bygherreforeningen.dk