• Netværk for plejeboliger

Private og offentlige bygherrer er nødt til at tænke sig grundigt om, for hvordan ser fremtidens hjem til ældre ud? Det diskuterer vi på et højt fagligt niveau i Bygherreforeningens Netværk for plejeboliger.

Formål

I fremtiden bliver der flere ældre, flere demente og dermed behov for flere plejeboliger. I dette netværk diskuterer vi, hvordan vi skaber fremtidens hjem til ældre.

Målgruppe

Netværket henvender sig særligt til dig, som i det daglige arbejder med plejeboligbyggeri i en bygherrevirksomhed. For dig kan netværket være et forum, hvor du sammen med andre innovative og dygtige bygherrer kan indhente ny faglig viden fra eksperter og drøfte både udfordringer og muligheder i at udvikle fremtidens hjem til ældre.

Som en del af netværket kan vi bl.a. tilbyde dig erfaringsudveksling af problemstillinger, en konstruktiv dialog med ligesindede og inspiration til at arbejde videre i eget regi.

Netværket består af kommunale bygherrer, bygherrerådgivere og arkitekter med fokus på plejeboligbyggeri.

Temaer

Emner for tidligere møder har bl.a. været:

• Hjemlighed, teknologi og demens i plejeboligen
  • In situ, lovgivning og eksempler fra praksis
  • Møder på tværs af kulturer og generationer – er vi klar til fremtiden?
  • Tilgængelighed, visioner og begreber i praksis – et fælles sprog for fremtidens plejeboliger
  • Omsorg og velvære i fokus
  • Indretning af plejeboliger
  • Specialplejehjem og private plejeboliger
  • Coronakrisens betydning for plejeboliger

Tid og sted

Netværket mødes tre gange årligt, og der er fuld forplejning på hvert møde. Netværksmøderne afholdes typisk som heldagsmøder med besøg i et plejeboligbyggeri.

Pris for deltagelse

Prisen for et års deltagelse er 4.500 kr. ex. moms for medlemmer af Bygherreforeningen og 5.100 kr. ex moms for ikke-medlemmer af Bygherreforeningen.

Projektchef
Lars Bertelsen

lb@bygherreforeningen.dk

Kompetencechef