Netværk for universelt design og tilgængelighed - Bygherreforeningen
  • Netværk for universelt design og tilgængelighed

Retten til lige adgang og deltagelse i det offentlige rum gælder alle, uanset alder og funktionsevne. Alligevel møder mange mennesker – både den voksende gruppe af ældre og mennesker med handicap – udfordringer i deres adgang til institutioner, arbejdsmarkedet og skoler.

Formål

Netværket formål er at skabe et forum, hvor vi introducerer og diskuterer ny national og international viden, erfaringer og tendenser, og får inspiration til at arbejde videre i eget regi og skaber faglige kontakter, der kan være nyttige i dagligdagen mellem netværksmøderne.

I netværket skaber vi forståelse for brugernes behov i forhold til tilgængelighed og de gode designløsninger, herunder betydningen af kontekst, brug og funktion bl.a. med input fra evalueringer af eksisterende byggerier.

Målgruppe

Netværket er et mødested for bygherrer, bygherrerådgivere og arkitekter, der ønsker at videndele med ligesindede. Netværket består af private bygherrer, offentlige bygherrer, kommunale bygherrer og brancheorganisationer.

Temaer

Emner for tidligere møder har bl.a. været:

• Det strategiske arbejde med tilgængelighed og universelt design
  • Brugerinddragelse
  • Universelt design i bygninger
  • Gode løsninger på universelt design og tilgængelighed
  • Udfordringer på området og i byggeprocessen
  • Universelt design i byplanlægning og udearealer
  • FN’s verdensmål og universelt design

Netværket mødes to gange årligt, og der er fuld forplejning på hvert møde.

Pris for tilmelding

Prisen for et års deltagelse er 3.000 kr. ex. moms for medlemmer af Bygherreforeningen og 3.400 kr. ex moms for ikke-medlemmer af Bygherreforeningen.

Kompetencechef
Christine Skovgaard Madsen

csm@bygherreforeningen.dk

Konsulent