Viden & aktuelt i kategorien:
Kompetenceudvikling

Minimér risikoen for kriser på dit byggeprojekt med kommunikation

/
Det er blevet lettere end nogensinde at kritisere byggeri, og det kan have store økonomiske konsekvenser for bygherren, hvis tidsplaner bliver skubbede. Bygherren bør investere i kommunikation, og ikke kun i krisetider, men i hele processen, lyder det fra Heidi Meier Bach, kommunikationsrådgiver. For byggerier er forandringer, og dem er ingen som udgangspunkt glade for.

Undgå dårlige projekter med et overblik over din organisations kompetencer

/
Har I rekordmange projekter? Har I fået ny organisering? Eller skal I til at udrulle en ny strategi? I så fald kan det være udfordrende at vide, hvilket ben I skal stå på som bygherreorganisation. Derfor tilbyder Bygherreforeningen et gratis kompetencekompas til foreningens medlemmer. Kompasset er et værktøj, der giver jer overblik over jeres organisation og dermed sikrer, at I har de rette kompetencer til opgaven som bygherre.
Bygherreforeningens lederuddannelse kompetencer byggeri

Nyt underviserteam skræddersyer lederuddannelse til bygherrer

/
Bygherrerollen har udviklet sig markant de seneste par år. Landets bygherrer opfører byggeri for mere end 100 mia. kr. årligt og spiller en stadigt vigtigere rolle for samfundets udvikling i forhold til klima, infrastruktur og bygninger. Udviklingen øger samtidig kompetencekravene hos de ledere, der har ansvaret for at sikre optimale investeringer i samfundets fysiske rammer fra kommuner og offentlige instanser til almene boligorganisationer og private virksomheder. Derfor har Bygherreforeningen skærpet fokus yderligere på netop rollen som bygherreleder på foreningens lederuddannelse med et nyt hold af undervisere, der skal klæde nuværende og fremtidige ledere på til at håndtere de specifikke udfordringer, som deres bygherreorganisationer står over for i de kommende år.

Bygherrerne indtager en ny markant position i samfundet

, /
Bygherreforeningen har taget hul på en ny ambitiøs strategi, der sætter retningen for udviklingen frem mod 2025. Foreningen er vokset stærkt i både aktiviteter og medlemmer de seneste år, og medlemmerne indtager stadig en vigtigere rolle i byggeriets og samfundets udvikling – fx i forhold til byudvikling og bæredygtighed. Et af hovedmålene i strategien er at styrke medlemmernes evne til at løfte et stadigt større ansvar og præge udviklingen i deres organisationer og i samfundet.

Mød de tre finalister til Bygherreprisen 2021 og stem på din favorit!

, , , , /
Der er nu fundet tre finalister, som skal dyste om titlen Årets Bygherre, når Boligfonden Kuben og Bygherreforeningen uddeler Bygherreprisen den 4. november 2021. Læs mere om de tre finalister: Gladsaxe Kommune, HOFOR og PensionDanmark og stem på din favorit-finalist her.

Bygherreforeningen offentliggør værktøjer til at løfte landets skolebyggeri

, , , , , /
Fire nye værktøjer som offentliggøres i slutningen af august skal skabe bedre skolebyggerier i landets kommuner.
Bygherreforeningens lederuddannelseKontraframe

Bygherreprofiler gæster lederuddannelse

/
Bygherreforeningens nye lederuddannelse starter til efteråret. En række profiler fra byggebranchen gæster uddannelsen som oplægsholdere for at knytte byggeriets praksis og de komplekse problemstillinger, man kan støde på som leder af en bygherreorganisation, til ledelsesteorien. En af gæsteoplægsholderne er Pia Nielsen, direktør i fsb - læs hendes fire bud på vigtige ledelseskompetencer i en bygherreorganisation og mød de øvrige oplægsholderne.
Foto: Kontraframe

Bygherreprisen: En hyldest til dem i kulissen

/
Når årets Bygherrepris uddeles af Bygherreforeningen og Boligfonden Kuben ved Building Awards 2021, så hyldes bygherren, som ellers ofte er en undervurderet spiller i et byggeprojekt. Bygherren har mange hatte og er både igangsætteren, facilitatoren og beslutningstageren, og spiller desuden en helt central rolle i at definere, forme og følge både brugere og investorers behov til dørs.

Årets bygherre skal hædres med Bygherreprisen 2021

, , /
Igen i år kårer Bygherreforeningen og Boligfonden Kuben i samarbejde med Licitationen Årets Bygherre. Den prestigefyldte pris overrækkes til en heldig vinder den 4. november 2021, når en bygherreorganisation eller et konkret projekt hædres for en ekstraordinær bygherreindsats. Nu er der åbent for indstillinger af kandidater.
Foto: Kontraframe

Ny lederuddannelse skal styrke bygherreledernes gennemslagskraft

/
Bygherreforeningen udbyder fra efteråret 2021 en ny uddannelse målrettet ledere i bygherreorganisationer. Uddannelsen udbydes i samarbejde med Implement Consulting Group, og formålet er at styrke bygherreledernes ledelseskompetencer på strategisk og forretningsmæssigt niveau. Uddannelsen bygger på en række undersøgelser, som foreningen har foretaget i løbet af de seneste år, og skal dermed hjælpe lederne i landets bygherreorganisationer til at få større gennemslagskraft, når de rådgiver deres organisationers direktion, bestyrelse eller politikere om værdiskabede investeringer i samfundets fysiske rammer.