• Arbejdsmiljøudvalg

Udgangspunktet for Bygherreforeningens Arbejdsmiljøudvalg er, at de professionelle bygherrer skal gå foran og vise vejen til et bedre og mere sikkert arbejdsmiljø.

Formål og arbejdsopgaver

De primære arbejdsopgaver er at bidrage til et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø – både på byggepladsen og i det færdige byggeri i overensstemmelse med Arbejdsmiljøloven. Gennem udvalget kan Bygherreforeningen skabe indflydelse på lovgivning samt anden udvikling indenfor arbejdsmiljø og udvikle gode værktøjer, paradigmer og aktivitetstilbud for medlemmerne.

Resultater

Arbejdet i udvalget har bl.a. bidraget til:

• Skabe indflydelse på lovgivning og udvikling inden for arbejdsmiljø
  • Udarbejde dokument (indsæt link Hent værdigrundlaget her) om fælles værdigrundlag for byggeriets parter for et godt arbejdsmiljø
  • Udarbejde anbefalinger til bygherrer om koordinering af arbejdsmiljøet

På hjemmesiden Byggeproces.dk kan du finde værktøjer og inspiration til at håndtere arbejdsmiljøet i byggesagen. Læs mere og hent anbefalingerne her.

Medlemmer

Allan Rahn Svendsen (formand), Vejdirektoratet
Anna Sofia Lønvig,
Slots- og Kulturstyrelsen
Berit Helene Vangborg, Banedanmark
Dorthe Beckwith, Banedanmark
Josefine Ebbe, Cubic Group

Maria Teresa Jacobsen, Bygningsstyrelsen
Stine Tarhan
, Gentofte Kommune
Susanne Nejst Lørup, DTU Campus Service

Kontakt

Skriv en mail til Hanne Ullum i sekretariatet, hvis du er interesseret i at høre mere om udvalgets arbejde.
Kontakt udvalget via sekretariatet på info@bygherreforeningen.dk

udvalgsansvarlig
Hanne Ullum

akb@bygherreforeningen.dk