Renovering på folkemødet: Fem arrangementer du ikke må gå glip af - Bygherreforeningen

04/06/2015

Renovering på folkemødet: Fem arrangementer du ikke må gå glip af

Blogindlæg skrevet af: Jane Wirenfeldt Nielsen er Bygherreforeningens kommunikationschef

Bliv klogere på renovering på årets folkemøde. En lang række af byggeriets førende organisationer og virksomheder diskuterer alt fra energiforbedringer og klimatilpasning til værdiskabelse og landsbyenes overlevelse.

Her er er en oversigt over fem renoveringsarrangementer, du ikke må gå glip af:

Grønt byggeri: Har vi kompetencerne?
Hvilken fremtid uddanner vi os til? Står undervisningen på erhvervsskolerne mål med ønsket om en fremtid, hvor dagsordenen er sat af et helhedsperspektiv på bæredygtighed og ressourcer? Kom til en aktuel og nødvendig debat om fremtidens byggeri.

Arrangør: Gate 21 og CONCITO, d. 12. juni 2015, kl. 08.45-09.45, Allinge Røgeri, Mødetelt 3

FullSizeRender

Bygningers værdi er noget, vi skaber sammen!
Hver gang en bygning bygges eller renoveres skabes der værdi. Hvordan kan det afspejles bedre i ejendomsmarkedets værdiansættelse? Og hvordan sikres en bedre overensstemmelse mellem den skabte værdi i byggeriet, og den værdi der opleves af investorerne og brugerne?

Arrangør: Bygherreforeningen, d. 12. juni 2015, kl. 10.00-10.45, Allinge Havn, Tekniqs og Dansk Byggeris Telt

Kælderen står under vand: Nye samarbejder om klimatilpasning
KL inviterer til debat om, hvordan vi deler regningen og finder løsningerne i klimatilpasningen. Hvis vi skal finde de løsninger, som er bedst for flest, så er husejere, kommune og forsikringsselskaber nødt til at samarbejde, og alle må holde for.

Arrangør: Kommunernes Landsforening, d. 12. juni, kl. 15.00-15.30, Allinge Røgeri, F2 KL’s telt

Hvordan får vi mere for pengene, når vi bygger?
Mange almindelige danskere har ikke råd til at få renoveret deres huse, og flere virksomheder vælger Danmark fra, når de skal investere i nyt. Hvorfor er det så dyrt at renovere og bygge i Danmark?

Arrangør: Dansk Industri, kl. 10.00-11.00, Klostergården, Kirkepladsen

Kan energiforbedringer redde landsbyen?

Logo-Folkemoedet2015-300x (1)
I landdistrikterne er der ofte ingen fjernvarme til rådighed og derfor stadig mange oliefyr. Olie er dyr opvarmning, så energiforbedringer giver derfor store besparelser. Kan energibesparelser være med til at øge omsætteligheden af husene og sikre landsbyers overlevelse?

Arrangør: Folkeskibet. Projekt 100% energilandsbyer, d. 13. juni, kl. 10.00-11.00, H1 Folkeskibet – Allinge Havn