Stamlokaler, faglokaler og baseområder

Indsæt rammesættende tekst………

Når klokken ringer

Når klokken ringer er en branchevejledning til grundskolen og det almene gymnasium (STX). Vejledningen oplyser om krav, normer, standarder og god kutyme i forbindelse med byggeri og indretning af faglokaler. Den kan bl.a. bruges som opslagsværk for de lærere, der underviser i lokaler, hvor der stilles særlige krav til sikkerhed. Samtidig kan vejledningen bruges af skolens ledelse i forbindelse med indkøb, indretning, vedligeholdelse af bygninger mv. og på forvaltnings- og projekteringsniveau, når der skal bygges nyt eller renoveres.

NynaturFag

Kata Fondens projekt NyNaturfag tager afsæt i det tidligere projekt Fremtidens Undervisningsfacilitet, som havde resulteret i et konkret indretningskoncept, der favner udforskende og eksperimenterende naturfaglig læring, samt af mange måder at lære på. Erfaringer herfra er efterfølgende brugt til, i samarbejde med skoler og kommuner, at indrette mere end 200 naturfagslokaler på skoler rundt i hele landet. Projektet blev afsluttet i 2018.

Har du været involveret i et projekt, som har gjort noget særligt i forhold til udvikling eller håndtering af et skolebyggeri? Så vil Bygherreforeningen meget gerne høre om det, så vi kan fortsætte den gode videndeling blandt branchens aktører. Hvis du vil dele gode råd eller anden inspiration, så skriv til projektchef Lars Bertelsen.