• Udbudsnetværk

Udbud og indkøb er en central opgave i alle bygherreorganisationer. Det er et komplekst felt, og der er mange detaljer, som det kan være værdifuldt at dele erfaringer om med andre bygherrer.

Formål

Bygherreforeningen har to Udbudsnetværk, som sikrer deltagerne sparring omkring udbud og indkøb af byggeri. Netværket tilbyder således relevant, aktuel og målrettet videndeling og er samtidig et mødested for erfaringsudveksling og netværksdannelse. Kontakterne i netværket udveksler ikke kun viden på møderne, men bruger også hinanden som sparringspartnere i daglige arbejde.

Målgruppe

Netværket henvender sig til personer, der arbejder med udbud, indkøb og marked i private- eller offentlige bygherreorganisationer eller bygherrerådgivere.

Temaer

Tidligere har de to netværk drøftet bl.a.:

• Udbudsstrategier
  • Dialog i udbud
  • Karteller
  • Bæredygtighed i udbud
  • Prisstigninger
  • Prækvalifikation
  • Implementering af AB18 i udbud
  • Håndtering af konkurser.

Tid og sted

Der afholdes i hvert netværk fire årlige heldagsmøder, hvor deltagerne oplever aktuelle og spændende indlægsholdere, deltager i udbudsrelaterede diskussioner og deler erfaringer på tværs af bygherreorganisationer.

Netværket mødes enten hos Bygherreforeningen eller hos netværkets medlemmer. Møderne inkluderer fuld forplejning på hvert møde.

Pris for deltagelse

Prisen for et års deltagelse er 6.000 kr. ex. moms.

OBS: Netværket er kun for medlemmer af Bygherreforeningen.

Områdechef, projekter og udvikling
Rolf Simonsen

rs@bygherreforeningen.dk

Topfoto: Green Chameleon