Udviklende studiejob med fokus på kommunikation - Bygherreforeningen

Udviklende studiejob med fokus på kommunikation, bæredygtighed og byggeri

Vil du have et udfordrende og udviklende studiejob, hvor du får ansvar for en række praktiske kommunikationsopgaver og kompetent faglig sparring? Som studentermedhjælper i Bygherreforeningens kommunikationsafdeling får du mulighed for at prøve kræfter med kommunikationsfaget i praksis. Vi er på udkig efter en studentermedhjælper, der kan hjælpe os med opgaver inden for formidling, der bl.a. gearer byggeriet til den grønne omstilling og åbner for øget diversitet i landets fjerdestørste branche.

Sådan ser vores ønskemedarbejder ud

Du er godt i gang med sidste år af din bachelor eller første år af din kandidat og læser fx kommunikation, journalistik, et sprog- og/eller kulturfag på humaniora/CBS, digital marketing, medievidenskab eller noget helt ottende på en længerevarende uddannelse. Du har talent og interesse for skriftlig – og gerne også visuel – formidling, og går struktureret til værks med for eksempel planlægning og koordinering af events.

Har du interesse for byggeri og byudvikling eller erfaring fra en anden medlemsorganisation, er det klart en fordel. Det er også en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med at arbejde i WordPress og/eller har kendskab til SEO, Google AdWords eller lignende digitale marketingsværktøjer.

Overrask os gerne

Det kan også være, at du har nogle digitale skills eller andre evner, som vi slet ikke har tænkt på – overrask og overbevis os gerne om, at det er lige præcis dig, vi har brug for.

Arbejdsplads centralt i København

Vi har en relativt flad organisation, hvor folk i stor stil tager ansvar for deres egne opgaver. Derfor vil vi gerne have, at du er kvalitetsbevidst og ansvarsfuld, ligesom vi meget gerne ser, at du viser initiativ og har gå-på-mod. Vores medlemmer er vores fundament, og det er dem, som vi står på hovedet for at servicere. Derfor må du også gerne både være serviceminded, fleksibel og udadvendt.

Du kommer til at arbejde centralt i København i BLOX, som ligger lige ved siden af Den Sorte Diamant – med en af byens bedste udsigter. Vi tilbyder stor fleksibilitet i ansættelsen – så du kan passe studierne – og en god frokostordning.

Dine arbejdsopgaver

Du bliver en del af et kommunikations- og markedsføringsteam, som arbejder med udvikling, markedsføring og afvikling af kurser og arrangementer, udsender nyhedsbreve og sikrer god omtale af foreningen samt vores forskellige indsatser og undersekretariater på de sociale medier og i pressen generelt.

Du vil indgå på lige fod med os andre i sekretariatet og være med til at løse de aktuelle opgaver.

De bærende opgaver vil være:

• Udarbejde og strukturere indhold til hjemmeside
  • Skrive artikler til nyhedsbrev og stå for opsætning og publicering
  • Markedsføre kurser og events via bl.a. mailinvitationer og sociale medier
  • Deltage i udviklingen af kommunikations- og markedsføringsplaner
  • Deltage i tilrettelæggelse og afholdelse af større events

Fokus på byggeri, bæredygtighed og diversitet

Du bliver en del af en organisation, der indtager en stadig vigtigere rolle i udviklingen af byggeriet i Danmark og dermed også får en stigende indflydelse på, hvordan vores byer og samfund skal udvikle sig i forhold til bl.a. digitalisering, bæredygtighed og diversitet. Du vil få søde, sjove og dygtige kolleger, som lægger stor vægt på at have det godt socialt, og som indgår i samarbejde på kryds og tværs.

Du vil helt sikkert lære en masse om både byggeri, kommunikation og professionelt foreningsarbejde, som du vil kunne tage med dig videre i karrieren.

Stillingen som studentermedhjælper er som udgangspunkt på 10-15 timer om ugen, og vi er selvfølgelig ekstra fleksible omkring eksamensperioder.

Hvem er vi?

Siden 1999 har Bygherreforeningen ageret som en interesseorganisation for landets bygherrer. Vores medlemmer tæller både offentlige, almene og private bygherrer som fx kommuner, regioner, boligselskaber, pensionsselskaber og private virksomheder. I alt investerer vores medlemmer for mere end 100 mia. kr. om året i både nybyggeri og renoveringer. Som forening arbejder vi derfor med at sikre vores medlemmers kompetenceudvikling gennem kurser og netværksskabelse, ligesom vi sørger for politisk interessevaretagelse og gennemførelse af analyser til udvikling af byggeriets processer.

Sekretariatet

Alle opgaver varetages af vores sekretariat. Sekretariatet består af godt 30 dedikerede medarbejdere, som arbejder tæt sammen om projekter inden for områder som bl.a. rammebetingelser for byggeriet, byudvikling og biodiversitet.

Herudover huser vi flere sekretariater og indsatser, som går på tværs af flere organisationer i byggeriet som fx Værdibyg og Foreningen for Byggeriets Samfundsansvar.

Vi har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og supplerer hinanden kompetencemæssigt. Du bliver dermed en del af et tværfagligt team bestående af ingeniører, arkitekter samt statskundskabs- og kommunikationsfolk.

Send os din ansøgning

Har du lyst til at prøve kræfter med et spændende og lærerigt job i byggebranchen, så send din ansøgning hurtigst muligt til områdechef for kommunikation og udvikling Jesper Malm på jm@bygherreforeningen.dk og vedlæg gerne dit CV.

Har du spørgsmål til stillingen, er du også velkommen til at kontakte Jesper Malm på jm@bygherreforeningen.dk eller 2294 4161 eller kommunikationskonsulent Andreas Holst-Olesen på aho@bygherreforeningen.dk eller 4075 8373.

Ansøgningsfrist 15. august 2023. Send dog gerne din ansøgning inden, da vi holder samtaler løbende fra starten a august. Vi forbeholder os retten til at tage stillingsopslaget ned, så snart den rette kandidat er fundet.