I 2022 lancerede Bygherreforeningen dette nye efteruddannelsesforløb til arbejdsmiljøkoordinatorer i byggeriet.
Forløbet henvender sig til arbejdsmiljøkoordinatorer med minimum et par års erfaring. Måske du har været i rollen et par år, men har brug for at blive fortrolig med Best Practice på området. Måske du har adskillige års erfaring bag dig og nu er klar til at tage en mere strategisk og proaktiv tilgang til din rolle og indsats.
Efteruddannelsen bidrager til at give dig:
- Indblik i centrale praksisser for succesfuld arbejdsmiljøkoordinering
- Styrket bevidsthed om din egen praksis og muligheder for positionering
- Øget opmærksomhed på effektfulde virkemidler og metodikker
- Indsigt i arbejdsmiljøkoordinators organisatoriske albuerum og muligheder for at skabe indflydelse, fremdrift og lydhørhed for den gode arbejdsmiljøindsats
Om forløbet
Succesfuld arbejdsmiljøkoordinering er et væsentligt aktiv for bygherreorganisationen. Både i forhold til sikkerhed og sundhed i projekterne, men også i forhold til at sikre kvalitet og økonomi i projektet. Rollen som arbejdsmiljøkoordinator kan dog være meget kompleks og svær at sætte faste standarder for. Store forskelle i rammer og ressourcer fra projekt til projekt, og et komplekst landskab af interessenter og snitflader, kan gøre det udfordrende at lede indsatser, så de opnår den ønskede tyngde og effekt.
Denne efteruddannelse er udviklet i et samspil mellem Bygherreforeningen, Nationalt Forskningscenter for Arbejdsmiljø og Byggeriets Arbejdsmiljøbus og har til formål at styrke deltageren i rollen som arbejdsmiljøkoordinator. Undervejs præsenteres du som deltager for en række udvalgte praksisser, værktøjer og metodikker. Vi dykker ned i det, der er svært og sætter fokus på arbejdsmiljøkoordinators muligheder for at positionere sig og skabe opbakning, blandt andet gennem en mere strategisk måde at indgå i relationer og samarbejder på.
Forløbet finder sted over to dage og er opbygget omkring nyeste forskning på arbejdsmiljøområdet, gæsteoplæg og workshops, der giver rig mulighed for at relatere nye input og metodikker til egen praksis.
Program: Dag 1 / 28.10. 2026
Program tilgår
Program: Dag 2 / 23.11.2026
Program tilgår
Praktisk
Efteruddannelsesforløbet afvikles over to dage på datoerne:
Den 28. oktober 2026
Den 23. november 2026
Deltagerne skal derudover beregne en ekstra dag til gruppearbejde mellem Dag 1 og Dag 2. Begge undervisningsdage afholdes i København og inkluderer morgenkaffe, frokost og eftermiddagskaffe. Læs mere om praktisk information.
Tilmeldingsvilkår
Når du tilmelder dig et uddannelsesforløb fra Bygherreforeningen modtager du en bekræftelse med det samme, og du er herefter tildelt en plads på forløbet.
Deltagergebyret faktureres tidligst 14 dage før forløbets første kursusdag. Du kan frit flytte eller afmelde dig hele forløbet indtil 30 dage før den første kursusdag.
Efter de 30 dage er tilmeldingen bindende og du vil modtage en faktura på det fulde beløb.
Er du alligevel forhindret i at deltage en af kursusdagene f.eks. på grund af sygdom, er du naturligvis velkommen til at sende en anden fra din virksomhed i dit sted. Du skal blot sende en e-mail til Rikke Mønster rsm@bygherreforeningen.dk og oplyse om ændringen.
Ved udeblivelse fra forløbet faktureres deltageren for det fulde beløb
Ved uforudsete hændelser (f.eks. ved undervisers sygdom) eller manglende tilmeldinger kan arrangementet flyttes eller aflyses. Bliver arrangementet flyttet til en anden dato, har du mulighed for at framelde dig uden beregning.



Nick Samovlov


