Tilmelding: Netværket mødes 3 gange om året, og du tilmelder dig for ét år ad gangen. Du får dermed adgang til de kommende 3 netværksmøder ved at melde dig ind nu.
Formål
I dette netværk diskuterer vi, hvordan vi kan sikre større budgetsikkerhed i bygge- og anlægsprojekter og deler erfaringer om gode værktøjer og processer, der kan understøtte os i opgaven. Vi tager udgangspunkt, ikke bare i bygherrens rolle og samspil med rådgiver og øvrige samarbejdspartnere, men også i det at arbejde med de mange forskellige discipliner inden for styring og økonomi som del af en sammenhængende, strategisk og mere helhedsorienteret proces.
I netværket henter vi inspiration både via eksterne oplæg og erfaringsudveksling om udfordringer og muligheder i forhold til opgaver inden for budgettering, økonomi- og risikostyring. Alt sammen med det formål at klæde dig godt på til at navigere i et felt, hvor udefrakommende påvirkninger og løbende ønsker til ændringer skal stå mål med budgetsikkerhed og rammer. Samtidig med, at projektet skal kunne styres stabilt gennem de forskellige faser.
Da der er tale om et nyt netværk, har du her muligheden for at være med fra start og til at sætte rammerne for dit netværks udvikling fremadrettet. Med netværket får du dermed en god base for at arbejde endnu mere strategisk med opgaver inden for styring og økonomi og udforske nye metoder og værktøjer, i en tryg og fortrolig ramme.
Målgruppe
Netværket henvender sig til alle, som arbejder med økonomi og styring af bygge- og vedligeholdelsesprojekter, og som har mod på erfaringsudveksling og faglig sparring. For at skabe det stærkest mulige grundlag for deling af viden og faglige input favner netværket en række forskellige discipliner inden for styring og økonomi.
For dig kan netværket være et forum, hvor du kan indhente ny faglig viden og inspiration til at navigere i den krævende disciplin, det er at skabe en sund og robust økonomisk ramme for din organisations projekter.
Temaer
I netværket sætter vi sammen kursen for, hvilke temaer vi ønsker at tage op. Udover et stort fokus på intern videndeling dykker vi ned i lærerige cases og problemstillinger og arbejder i fællesskab med de væsentligste spørgsmål, bygherren bør stille sig selv:
- Hvilke discipliner skal vi være stærke i for at kunne sikre budgetsikkerhed i vores projekter?
- Hvordan arbejder vi med kalkulations- og budgetteringsprocesser gennem byggeriets forskellige faser?
- Hvad skal der til for, at vi bedre kan granske og benchmarke det, som kommer ind fra rådgivere og entreprenører?
- Hvad skal vi være opmærksomme på og bede om, når vi indkøber opgaven?
- Hvordan indsamler og organiserer vi økonomiske nøgletal til brug ved fx. kalkulation og benchmarking?
- Hvordan opbygger og faciliterer vi interne procedurer, der kan understøtte opgaven?
- Hvordan kan vi sikre løbende erfaringsudveksling både internt og med relevante samarbejdspartnere og sikre, at erfaring overføres fra projekt til projekt?
Tid og sted
Netværket mødes tre gange årligt, og der er fuld forplejning på hvert møde. Møderne er halvdagsmøder (12.00-16.00) og afholdes som udgangspunkt hos Bygherreforeningen.
Datoerne oplyses ved tilmelding, eller du kan kontakte Bygherreforeningen på info@bygherreforeningen.dk for at få oplyst datoer i det kommende år.
Pris for deltagelse
Prisen for et års deltagelse er 4.950 kr. ex. moms for medlemmer af Bygherreforeningen og 6.300 kr. ex moms for ikke-medlemmer af Bygherreforeningen.
Topfoto: krisztian-tabori