• Aftaler

Byggeriets nye aftalesystem (ABR18, AB18, ABT18 mv.) blev lanceret i juni 2018. Forud var gået tre års intensive forhandlinger blandt byggeriets parter om at skabe nye opdaterede rammer for samarbejdet i byggeriet.

Aftalesystemet definerer byggeriets rammer

Det nye aftalesystem afløser de over 25 år gamle aftaledokumenter (ABR89, AB92, ABT93). Med det nye system følger en række vigtige nyskabelser, der giver bygherrerne muligheder for at skabe et bedre og mere effektivt byggeri.

Bygherreforeningen har repræsenteret bygherrerne i forhandlingerne og arbejdet for et aftalesystem, der giver bedre styr på ekstraregninger, færre mangler ved aflevering og effektiv konfliktløsning.

Bygherreforeningen arbejder på at formidle det nye aftalesystem til landets bygherrer, så implementeringen bliver så effektfuld som mulig. Allerede nu udbydes der en række kurser og efteruddannelsestilbud, mens et komplet overblik over aftalesystemet, en vejviser med gode råd samt en spørgsmål/svar-funktion vil blive lanceret på denne side i løbet af efteråret 2018.

Her finder du således både værktøjer og inspiration til bygherrernes arbejde med byggeriets aftaler.

direktør
Henrik L. Bang

hlb@bygherreforeningen.dk

Hvis du vil vide mere om Bygherreforeningens indsatser på aftaleområdet, kan du kontakte Henrik L. Bang.

Kurser og arrangementer om byggeriets aftaler

Aftaler - Online

AB18 for bygherrer

På dette online kursus får du en introduktion til AB18-aftalesystemet med nedslag i de væsentligste elementer, du som bygherre skal kende særligt til.

maj
    Aftaler - Online

Introduktion til BR18

På dette online kursus giver vi dig en overordnet introduktion til BR18, så du som bygherre bliver rustet til at varetage ansvaret for, at dine byggerier lever op til byggelovgivningen.…

Aftaler - København

Grundlæggende udbudsret for bygherrer

På dette kursus får du en grundlæggende introduktion til de udbudsretlige forhold, som er væsentlige for dig som bygherre. Du får kendskab til de forskellige udbudsformer og opmærksomhedspunkter i udbudsprocessen.