• Udbud og marked

Bygherrerne skal være både grundige og præcise, når de skal udbyde et projekt. Det sker som følge af byggeriets travlhed, der kræver at der rammes rigtigt i markedet, hvis man vil have både den bedste pris og kvalitet. Samtidig sker det af hensyn til effektiviteten, så den bedst mulige udbudsproces sikres for alle parter.

Styrk udbuddet gennem dialog

Bygherreforeningen anbefaler dialog i udbudsprocessen. Hvis dialogen skæres til og styres rigtigt, kan de tidligt investerede ressourcer hentes ind mange gange efterfølgende. For bygherrerne kan der dermed være gevinster ved at agere mere åbent i markedet og søge dialogen tidligt.

Bygherreforeningen har udgivet en drejebog til udbud med forhandling, ligesom initiativer vedrørende tidlig markedsdialog og byggepipeline er placeret i foreningen for at give overblik og råd til at håndtere udbud i et travlt marked.

På denne side vil du fremover finde både værktøjer og inspiration til bygherrernes arbejde med udbud og marked. Inspiration til god markedsdialog.

projektchef
Rolf Simonsen

rs@bygherreforeningen.dk

Hvis du vil vide mere om Bygherreforeningens indsatser i forhold til udbud og marked, kan du kontakte Rolf Simonsen.

Kurser og arrangementer om udbud og marked