Skab kendskab til dig som bygherre

Markedet kender dig måske ikke eller har en særlig opfattelse af hvem du er. Mange leverandører i et travlt marked foretager risikovurderinger i forhold til kendskabet til den potentielle kunde de skal arbejde for. Er kendskabet lille vælger de måske en andet projekt at byde på. Derfor er det vigtigt, at du viser hvem du og du i din kommunikation med markedet er opmærksom behovet for at leverandørerne lærer dig og din retning at kende. Det øger både lysten til at byde og det skaber bedre chancen for at modtage gode tilbud.

Her følger tre gode råd, når nu vil skabe kendskab til dig som bygherrer:

• Kend dig selv som bygherre og kommuniker dine værdier, dit bagland og dine præferencer
  • Brug orienteringsmøder til at fortælle om jer selv og jeres organsation samt projekter
  • Husk mulighed for uformel dialog

Se case: Region H vil ikke lave udbud, som ikke bliver til noget.