Bestyrelsesmedlem Line - Bygherreforeningen

Bestyrelsesmedlem

Line Røtting Dornan, 1970.

Adm. direktør, Fonden for Billige Boliger

Erhvervserfaring og uddannelsesbaggrund

Uddannet: Civilingeniør bygning, HD i organisation og ledelse samt Statsautoriseret Ejendomsmægler

Ansættelsessteder

• Adm. Direktør i Fonden for Billige Boliger (tidl. Kuben Byg A/S)
  • Projektdirektør i NCC Property Development
  • Projektleder og sektionsleder i Skanska
  • Byggeleder og entrepriseleder i NCC + NCC Eeg Henriksen Norge

Tillidshverv

• Medlem af Landsbestyrelsen i Byggesocietetet
  • Medlem af Repræsentantskabet i Realdania

Motivation og mærkesager

Bygherreforeningen samler bygherrers interesser og deltager i debatten med en samlet stemme. Som ansvarlig for en lille aktør i branchen er det vigtigt for Line, at Bygherreforeningen kan agere talerør i offentligheden og deltage i dialogen med byggeriets øvrige parter.

Bygherreforeningen udbyder kurser og uddannelser og samler viden som deles. Desuden er foreningen vært for gode netværk. Dette vil Line gerne understøtte.

Line har et stort ønske om at skabe værdi i en branche som desværre ikke oplever de store produktivitetsforbedringer. At bygherrer samlet kan stå stærkere og medvirke til udvikling og fornyelse. Optimere processerne og gøre branchen mere bæredygtig. Endvidere ønsker Line at bidrage til, at der skabes en større tillid til hinanden i byggebranchen

Som bestyrelsesmedlem vil Line gennem sine analytiske og strategiske evner samt ligefrem kommunikation udfordre og udvikle bygherreforeningen og sikre fokus på foreningens medlemmer.

Line vil også være med til at sikre at godt arbejdsklima, der bygger på ordentlighed, åbenhed og tillid.

Bestyrelsesmedlem
Line Røtting Dornan