Kurser og arrangementer
ABR18: Bygherrens samarbejde med rådgiver
Bliv klædt på til at navigere sikkert i ABR18. På dette kursus gennemgår vi ABR18 med særligt fokus på bygherrens perspektiv i såvel kontraheringsfasen, som i projekterings- og udførelsesfasen og i forbindelse med eventuelle tvister...
Strategisk ledelse og implementering af bæredygtighed
Mange bygherrer oplever et stort pres fra både politikere og omverdenen – borgere, brugere og erhvervsliv på at komme op i gear og i mål med at fremtidssikre bygge- og anlægsprojekter i forhold til miljømæssig,...
Udbud med forhandling
Udbud med forhandling er en fleksibel udbudsform, som Bygherreforeningen anbefaler sine medlemmer. På dette kursus får du et godt indblik i muligheder og faldgruber i processen, og du får gode råd og tips til tilrettelæggelsen...
Fremtidens idrætsfaciliteter er mere end en hal
At bygge idrætsfaciliteter kan ofte være udfordrende at kaste sig ud i. For hvordan sørger man for, at projektet lever op til forventningerne hos beslutningstagere og brugerne og sikrer en god anvendelse og drift efterfølgende?...
Byggeriets Business Case
Få værktøjer til at planlægge dit projekts værdiskabelse. På dette kursus lærer du, hvordan du etablerer et robust fundament for dit byggeri ved at italesætte det som del af en større økonomisk sammenhæng – gennem...
Tidlig entreprenørinddragelse
Her får du et godt overblik over fordele og udfordringer ved de forskellige modeller for tidlig entreprenørinddragelse. Både i forhold til den juridiske tilrettelæggelse af processen og ikke mindst succeskriterierne for at kunne høste gevinsterne...
Interessenthåndtering og brugerdialog
For at give dit projekt de bedste forudsætninger for at klare sig godt, er det vigtigt at have opbakning fra forskellige interessenter allerede tidligt i processen. Her skal man dog være opmærksom på, hvordan man...
EU-krav til bæredygtighed og taksonomiens rolle i byggeriet
Har du styr på de nye EU-regler, herunder CSRD, det kommende Due Dilligence Directive og EU-taksonomi for bæredygtig finansiering? I november sætter Bygherreforeningen og Byggeriets Samfundsansvar fokus på EU-krav til rapportering og investeringer i byggeri....
Totalentrepriser med ABT18: Hvad kræver det af dig som bygherre? – Aarhus
Hvordan sikrer du, at en totalentreprise er det rette valg for dit byggeprojekt, og hvad er succeskriterierne for en vellykket totalentreprise? Denne kursusdag giver dig forståelse for, hvordan du kan anvende totalentreprise efter ABT18, og...
Bygherreforeningens efteruddannelse til arbejdsmiljøkoordinatorer
Denne efteruddannelse giver dig indblik i centrale praksisser, virkemidler og metodikker, der ruster dig som arbejdsmiljøkoordinator til at tage en endnu mere strategisk og proaktiv tilgang til din rolle og indsats og skabe de bedst...
Arealoptimering som vej til bæredygtighed
Arbejder du med arealoptimering, Space Management, eller er du involveret i byggeprojekter, hvor reduktion i arealforbrug er på agendaen? Så tag med på denne konference, hvor vi sætter fokus på arealoptimering på tværs af byg-...
Sunde daginstitutioner: Bæredygtighed, kvalitet og fysiske rum
Som en af de første institutioner børn møder, har daginstitutionerne en væsentlig samfundsmæssig opgave. Her er det vigtigt, at der skabes tryghed og nærvær for børnene samtidig med, at omgivelserne og de fysiske rammer indbyder...
Det gode byggeprogram – Aarhus
Byggeprogrammet er et af bygherrens vigtigste redskaber til at sikre, at visioner og krav i et projekt bliver fastlagt og kan overleveres til de parter, der skal stå for realiseringen af projektet. Få indblik i...
BR18 – roller og processer
På dette kursus får du en overordnet introduktion til BR18, så du som bygherre rustes til at varetage ansvaret for, at dine byggerier lever op til byggelovgivningen. Vi kommer omkring de administrative regler og tekniske...
Specialskoler og inkluderende læringsrum
Hvordan kan vi indrette inkluderende læringsmiljøer både på almene folkeskoler og specialskoler? Hvilken rolle spiller de fysiske rammer i forhold til inklusion og elever med særlige behov, og hvordan kan vi arbejde med det, når...