Verdensmålsbarometer - Bygherreforeningen

Verdensmålsbarometer

Hent skabelon med spørgsmål (Word)

Download template with questions (Word)

Hent tomt barometer (JPEG)

Hent digital udgave (DK)

Online version in English

Et målbart barometer til at sikre fokus på bæredygtighed i byggeprogrammer samt udbud- og konkurrenceprogrammer

Verdensmålsbarometret udfyldes af bygherren og dennes eventuelle bygherrerådgiver med henblik på at tydeliggøre bygherrens bæredygtighedsprofil såvel strategisk som i et givent projekt.

Hvert strategiske mål indplaceres i barometret på en skala fra 0 til 5 point (hvor 0 er kernen i figuren og anvendes, når forslaget ikke forholder sig til det specifikke verdensmål) og suppleres med en kort tekst som svar på 17 spørgsmål. Der skal indplaceres i alt 50 point. Resultatet vil vise, hvordan de 17 verdensmål placerer sig relativt i forhold til hinanden og give en samlet indikation af bygherrens og dennes projekters verdensmålsprofil overfor samarbejdspartnere, leverandører og/eller konkurrencedeltagere.

Læs mere, find eksempler på mål, delmål og kriterier, samt et tomt diagram i jpeg-format, i ovenstående Word-skabelon eller den digitale udgave på verdensmålsbarometeret.dk