18/09/2019

BYGHERREPRISEN 2019 – Fem stærke nominerede udvalgt til besøg

Feltet af nominerede til Bygherreprisen 2019 er nu indsnævret til fem kandidater. De udvalgte får i næste uge besøg af prisens bedømmelseskomite, som derefter skal finde de tre endelige finalister. Vinderen annonceres på Building Awards d. 7. november i København.

Det brede felt af nominerede til Bygherreprisen er nu indsnævret til fem projekter, som er udvalgt til besøg.

De fem nominerede er Himmerland Boligforening, som er indstillet for Aalborg-modellen, NREP og AG-gruppen for deres Upcycle studios og Ressourcerækkerne i Ørestaden samt Vejdirektoratet for Fjordforbindelsen i Frederikssund. Hertil kommer Roskilde Kommune Ejendomme for sin implementering af ejendomsstrategi samt DTU for deres campusstrategi og løbende evaluering af udbud.

Bygherreforeningen, som sammen med Boligfonden Kuben står bag Bygherreprisen, er glade for bredden af de udvalgte nominerede:

”Vi har fundet en bred palette af forskellige bygherreorganisationer, der hver især er kommet med nye tilgange, som kan inspirere andre,” lyder det fra Jesper Malm, kommunikationschef i Bygherreforeningen.

Prisen særlige bedømmelseskomite vil i næste uge rejse rundt til de nominerede og se de færdige projekter samt høre mere om bygherrernes arbejdsprocesser. Ud af de fem skal tre endelige finalister udpeges til Building Awards 2019.

Jesper Malm takker for alle nomineringerne og understreger, at alle har været kompetente bidrag til at sikre bedre forståelse for byggeriet som værdiskaber – især i forhold til at skabe opmærksomhed omkring bygherrens rolle som igangsætter af og ordregiver i byggeriet.

Prisen uddeles til en professionel bygherre, der er i stand til at akkumulere læring og viden fra sine projekter og omsætte den til merværdi, især til gavn for sine omgivelser. Vinderen skal desuden have sat et klart bygherreaftryk i sine projekter.

Vinderen annonceres på Building Awards d. 7. november i København. Sidste år vandt Realdania By & Byg for en stærk bygherreindsats på opførelsen af BLOX.

Nyheden er skrevet af

Bæredygtighed - København

Bygherreforeningens Nytårskur

Bygherreforeningens årlige nytårskur finder sted 10. januar 2020. Her mødes 150 ledere, beslutningstagere og meningsdannere blandt bygherrer, rådgivere og leverandører til en spændende eftermiddag med diskussion, snak og netværk.

Aftaler - København

Ydelsesbeskrivelse for bygherrerådgivning (YBB 19)

I efteråret 2019 kom den nye Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning (YBB 19). På dette kursus får du indblik i den nye ydelsesbeskrivelse, og hvordan du kan bruge den til at sætte…

Bæredygtighed - Aarhus