12/10/2018

Bliv medlem af KEAs Uddannelsesudvalg

I forbindelse med nedsættelsen af ny bestyrelse for Københavns Erhvervsakademi – KEA – skal der beskikkes nye medlemmer til KEAs uddannelsesudvalg for programområdet KEA Byg. Bygherreforeningen søger en engageret person, som kan blive foreningens repræsentant i udvalget.

Udvalgets formål er at rådgive KEAs bestyrelse, rektor og ledelse om KEA Bygs uddannelsers kvalitet og relevans for samfundet samt den regionale uddannelsesdækning inden for uddannelsesområdet. Der afholdes to årlige møder i uddannelsesudvalget samt et årligt fælles seminar med deltagelse af medlemmerne fra alle KEAs uddannelsesudvalg.

Uddannelsesudvalgets opgaver
KEA har nedsat i alt seks uddannelsesudvalg: Der er nedsat et uddannelsesudvalg for hvert af programområderne KEA Design, KEA Digital, KEA Byg, KEA Teknik og KEA Kompetence. Derudover er der nedsat et udvalg med særskilt fokus på professionsbacheloruddannelsen i optometri.

Uddannelsesudvalgets medlemmer inddrages også ved udvikling af nye og eksisterende uddannelser på både fuldtids- og deltidsområdet, samt ved udvikling af nye undervisnings- og prøveformer. Uddannelsesudvalget kan herudover af egen drift rådgive om andre spørgsmål, der vedrører uddannelsesområdet.

Udvalget sammensætning
Uddannelsesudvalget for Byg består af 11-13 medlemmer og er sammensat således, at det afspejler det aftagende arbejdsmarked for KEAs uddannelser, herunder arbejdsgiver- og lønmodtagerorganisationer og regionale behov ift. uddannelsesområdet.

Uddannelsesudvalgets medlemmer skal tilsammen have erfaring med og indsigt i uddannelsesområdet og de ansættelsesområder, som uddannelserne giver adgang til. Inden for uddannelsesudvalgets område vælges to medlemmer blandt KEAs studerende samt to medlemmer blandt KEAs underviserstab. KEAs uddannelseschefer på Byg samt KEAs uddannelsesdirektør og KEAs chef for efteruddannelse deltager som tilforordnede i udvalgsmøderne.

Mødekadence

Udpegningsperiode
Beskikkelsen for medlemmerne af uddannelsesudvalget gælder 4 år og følger bestyrelsens udpegningsperiode.

Deadline for indstilling
I bedes sende jeres beskikkelsesindstilling til info@bygherreforeningen.dk inden kl. 12.00 tirsdag d. 23. oktober 2018. Heri bedes I oplyse navn, stilling og kontaktoplysninger.

Nyheden er skrevet af Lars Bertelsen lb@bygherreforeningen.dk

Aftaler - Online

Online kursus om APP18: Appendikser til AB18

På dette online kursus får du overblik over og kendskab til de fire appendikser til AB18-systemet og mulighed for at stille spørgsmål til, hvordan du anvender dem i praksis.

Aftaler - København

Introduktion til BR 18

BR18 betyder nye roller og opgaver i samarbejdet mellem bygherrer, myndigheder og rådgivere. I løbet af dette kursus får du en introduktion til BR18, særligt med fokus på de administrative…

Bæredygtighed - København