Viden & aktuelt i kategorien:
Byggeriets aftaler

Frivillig bæredygtighedsklasse, LCA og LCC for bygherrer

, , /
Fra og med 2023 strammes de tekniske krav til nybyggeriet. På dette kursus får du sparring til, hvad I som bygherre forventes at levere på de nye krav. Hvilke dagsordener skal I være fortrolige med i nærmeste fremtid, og hvordan fremtidssikrer I organisationen, så I får opbygget og forankret viden og kompetencer til at løfte de aktuelle bæredygtighedsdagsordener?

BR18 - roller og processer

, , , , /
På dette kursus giver vi dig en overordnet introduktion til BR18, så du som bygherre rustes til at varetage ansvaret for, at dine byggerier lever op til byggelovgivningen. Vi kommer omkring de administrative regler og tekniske forhold, og omkring certificeringsordningerne for konstruktioner og brand. Undervejs sætter vi fokus på succeskriterierne for effektiv tilrettelæggelse af tværgående processer og samarbejder i projektet.

APP18 - Appendikser til AB18

/
På dette kursus får du overblik over de fire appendikser til AB18; Projektudvikling, Projektoptimering, Driftskrav og Incitamenter - alt sammen med udgangspunkt i bygherrernes muligheder og behov.

YBL18 og YBB19

/
På denne kursusdag får du mulighed for at stifte bekendtskab med både YBL18 og YBB19. Du får en introduktion til hver af ydelsesbeskrivelserne og forslag til, hvordan du som bygherre kan bruge dem til at sætte rammen for et godt samarbejde.

YBB19 - Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning

, /
Bliv fortrolig med Ydelsesbeskrivelse for Bygherrerådgivning, YBB19, og hør hvordan du kan bruge den til at sætte rammen for et godt samarbejde. Kurset giver dig et godt overblik over ydelsesbeskrivelsen og gode råd til, hvordan du konkret anvender YBB19 i dine aftaleforhold.

Totalentrepriser med ABT18: Hvad kræver det af dig som bygherre?

/
Få indblik i, hvordan du arbejder bedst med totalentreprise i dit byggeprojekt og hvordan du som bygherre får den bedste fordeling af risiko, ansvar og indflydelse. Dette kursus giver dig forståelse for, hvordan du kan anvende totalentreprise efter ABT18.

Introduktion til AB18

, /
På dette korte online kursus får du en introduktion til AB18-aftalesystemet med nedslag i de væsentligste elementer, du særligt skal kende til som bygherre.

Forenklet AB18 og ABR18

, /
Her får du en introduktion til de forenklede former i forhold til grunddokumenterne i AB18 og ABR18. Hvad indeholder de, hvor er bestemmelserne fastholdt og hvor er de udeladt?

ABR18: Bygherrens samarbejde med rådgiver

/
Få overblik over ABR18. På dette kursus gennemgår vi ABR18 med særligt fokus på bygherrens perspektiv både i kontraheringsfasen, projekterings- og udførelsesfasen og i forbindelse med eventuelle tvister om projekteringsfejl og mangler.