Viden & aktuelt i kategorien:
Strategi og ledelse

Ny i bygherrerollen

/
Dette kursus giver en introduktion til bygherrerollen for dig, som er ny i bygherrefaget. Hvilken rolle indtager bygherren i projektet? Hvad indebærer rollen? Og hvad bør man være særligt opmærksom på i de første projekter? Bliv klogere på bygherrens mange ansvarsområder og på, hvordan du bedst griber bygherrerollen an.

Ny i bygherrerollen

Digitalisering og samarbejde – Bygherrens lederskab i digitaliseringsprocessen

/
Der er meget fokus på, hvordan teknologi og digitalisering kan styrke byggeprojekter. Men digitale værktøjer og teknologier skaber kun værdi i et tæt samspil med understøttende samarbejdsmetoder og –processer. Der er derfor brug for, at bygherren tager lederskab på ambitionerne om digitalisering i deres projekter. Det kræver både nye kompetencer og en anden type involvering, end de fleste bygherrer er vant til. Det emne belyser vi på denne seminardag med udgangspunkt i konkrete erfaringer og analyser fra det netop afsluttede demonstrationsprojekt Bagsværd Observationshjem.

Bygherrernes projektlederuddannelse del 2: Strategisk ledelse, forretninger og processer

/
Uddannelsens anden del fokuserer på på strategiske valg, beslutningsgrundlag og samarbejdsstrategier.

Bygherrernes projektlederuddannelse del 1: Projekt- og procesledelse

/
Uddannelsens første del fokuserer på projekt- og procesledelse i byggeriet gennem konkrete projektledelsesmodeller og styringsværktøjer.

Bygherrernes Projektlederuddannelse

/
Bygherreforeningens projektlederuddannelse er direkte målrettet de udfordringer, du står over for i rollen som projektleder på et byggeprojekt. Uddannelsen udbydes i samarbejde med Implement Consulting Group, og klæder dig på til at møde hverdagens udfordringer gennem en levende undervisning med en blanding af praktiske cases, teori, erfaringsudveksling, øvelser og netværk.

Bygherrernes Lederuddannelse

/
Bygherreforeningen udbyder en ny uddannelse målrettet ledere i bygherreorganisationer. Uddannelsen tager udgangspunkt i din særlige rolle som leder af en bygherreorganisation og klæder dig på til at blive en strategisk sparringspart, der kan rådgive din organisations direktion, bestyrelse eller politikere om værdiskabende investeringer i samfundets fysiske rammer.

Bygherrernes projektlederuddannelse del 1: Projekt- og procesledelse

Bygherrernes Projektlederuddannelse