Udbud med forhandling giver optimale muligheder for, at begge parter kan høste potentielle gevinster. Udover bedre priser og højere kvalitet kan udbudsformen også̊ give et bedre samarbejde. Det betyder ideelt set færre ekstraregninger, fordi forhandlingsforløbet sikrer bedre overensstemmelse mellem tilbudspris og den endelige økonomi i projektet.

På dette online kursus får du en introduktion til lovgivningen på området og muligheder for at gennemføre udbud med forhandling. Kurset henvender sig til alle, der beskæftiger sig med udbud og bygge- og anlægsopgaver.

09:00-09:10 Velkomst og introduktion til online-værktøjet Teams

09:10-10:30 Juraen i udbud med forhandling

• Retlige rammer og relation til det nye AB-system
  • Hvornår kan udbud med forhandling anvendes?
  • Hvornår er udbud med forhandling hensigtsmæssigt?

Claus Berg, advokat & partner, Bech-Bruun

10:30-10:45 Pause

10:45-11:20 Juraen i udbud med forhandling fortsat

• Regulering af forhandlingsprocessen
  • Principperne om ligebehandling og gennemsigtighed
  • Forbuddet mod ændringer af mindstekrav mv.

Claus Berg, advokat & partner, Bech-Bruun

11:20-11:50 Hvornår er udbud med forhandling en god idé for bygherre, og hvad er til forhandling?

Hvordan kan man tilrettelægge forhandlingsforløbet, og hvad kræver det af bygherrekompetencer før, under og efter udbuddet?

11:50-12:00 Spørgsmål fra mødedeltagerne

Faciliteret af Bygherreforeningen

Ret til ændringer forbeholdes

Undervisere

Claus Berg, advokat og partner, Bech-Bruun
Claus har speciale inden for entrepriseret, udbudsret, kontraktsret og voldgiftssager samt mange års erfaring i at rådgive virksomheder på disse områder.

Rolf Simonsen, projektchef, Bygherreforeningen
Rolf har i en årrække arbejdet med byggeriets processer og har både i Bygherreforeningen og Værdibyg været med til at udvikle vejledninger om udbud med forhandling.

Praktisk

Du tilmelder dig her på siden, og derefter vil du modtage en invitationsmail fra os med link til online-mødet. Webinaret afholdes fra kl. 09:00-12:00, og tilmelding er bindende. Læs mere om praktisk information.

Internt kursus

Kurset kan også afholdes i din organisation. I så fald står vi for aftaler med oplægsholdere og sørger for kursusmateriale til deltagerne. Kontakt os for at få et tilbud.

Kursusforløb i udbud og marked

Vi har samlet vores kurser i en række kursusforløb, som gør det nemmere for dig at navigere i vores kursusudbud. Du kan som altid vælge blot at deltage i et enkelt kursus, eller du kan vælge at deltage i hele forløbet, så du bliver godt på inden for det enkelte område. Hvis du vil tage et helt kursusforløb eller en del af det, så kontakt om, så hjælper vi med tilmelding. Du kan også opnå rabat ved at købe flere kurser på en gang.