Kurset giver dig et overblik over relevante problemstillinger, når det kommer til friplejeboliger – den viden vil du kunne anvende, hvis du fx arbejder i en kommune, hvor politikerne efterspørger viden om emnet, eller hvis du er en privat aktør, der er involveret i opførelse af eller drift af friplejeboliger. Du får indblik i lovgivningen på området fra eksperter på området.
Program
09:30-09:40 Velkomst og introduktion til dagen
Faciliteres af Lars Bertelsen, områdechef, Bygherreforeningen
09:40-10:30 Friplejeboligloven: Organisering, aktører og roller
Friplejeboliglovens grundlæggende bestemmelser – hvilke overvejelser skal du gøre dig som kommune, investor og driftsoperatør? Hvad er dine roller, og hvad skal du kunne levere?
Rikke Søgaard Berth, partner og advokat, Horten advokatpartnerselskab
10:30-10:40 Kort pause
10:40-11:10 Friplejeloven: Anvisningsret/hensigtserklæring, ydelser, takster og refusion
Hvordan kan samarbejdet mellem operatør og kommunen tilrettelægges, og hvad skal der tages højde for i aftalegrundlaget? Hvordan sikres de rette incitamenter for begge parter? Vi ser også på de ydelser, der skal leveres, og fremgangsmåden i forbindelse med takstfastsættelse. Endelig berører vi reglerne om refusion mellem kommunerne.
Rikke Søgaard Berth, Horten advokatpartnerselskab
11:10-11:50 Friplejeloven: Bestyrelsesansvar, tilsyn og konkurs
Hvad er bestyrelsens opgaver og ansvar? Vi behandler også det kommunale og det statslige tilsyn relateret til friplejeboliger. Til sidst kommer vi omkring risikoen for konkurs – og ser på, hvordan man kan håndtere en forestående/indtrådt konkurs, fx i form af beredskabsplaner mv.
Rikke Søgaard Berth, Horten advokatpartnerselskab
11:50-12:05 Opsamling
Vi samler kort op og drøfter særlige nedslagspunkter i forhold til friplejeloven.
Faciliteres af Lars Bertelsen, områdechef, Bygherreforeningen
Ret til ændringer forbeholdes
Praktisk
Kurset er inklusiv morgenkaffe, frokost og eftermiddagskaffe. Læs mere om praktisk information.
Tilmeldingsvilkår
Du kan frit flytte eller afmelde dig et arrangement indtil 30 dage før arrangementets start.
Efter de 30 dage er tilmeldingen bindende og du vil modtage en faktura på det fulde beløb.
Er du alligevel forhindret i at deltage f.eks. på grund af sygdom, er du naturligvis velkommen til at sende en anden fra din virksomhed i dit sted. Du skal blot sende en e-mail til Rikke Mønster rsm@bygherreforeningen.dk og oplyse om ændringen.
Ved udeblivelse fra et arrangement faktureres deltageren for det fulde beløb
Ved uforudsete hændelser (f.eks. ved undervisers sygdom) eller manglende tilmeldinger kan arrangementet flyttes eller aflyses. Bliver arrangementet flyttet til en anden dato, har du mulighed for at framelde dig uden beregning